Onderzoek data driven marketing: menselijke factor grootste uitdaging

Ik schreef deze review omdat ik me wat meer wou verdiepen in de marketing wereld en wat het positieve effect is van data.

Het artikel: link artikel

APA-Referentie: Boon, L. (2018, november 27). Onderzoek data driven marketing: menselijke factor grootste uitdaging. Geraadpleegd 28 november 2018, van https://www.marketingtribune.nl/online/nieuws/2018/11/onderzoek-data-driven-marketing-menselijke-factor-grootste-uitdaging/index.xml

Het artikel gaat over de technieken dat men kan doen met data. De slimsten gebruiken het omdat het snel vooruit gaat en beter is dan andere technieken. Daarom is een IT’er zo vaak gewild bij verschillende bedrijven omdat zij nood hebben aan de overstap naar moderne technieken om het henzelf makkelijker te maken. Ook word er jaarlijks een Data-dag gehouden, dit is een beurs waar bedrijven staan die iets kunnen doen met data die opgehaald werd. 

In het artikel vond ik ook een interessante passage:

“Jesse Weltevreden, professor digital commerce aan de Hogeschool van Amsterdam, laat weten: ‘Op het gebied van marketing analytics is nog veel winst te behalen. De meerderheid van de bedrijven maakt nog geen gebruik van datavisualisatie, predictive analytics en machine learning. Dat zal de komende jaren echter snel veranderen.’ “

Ik ben het echter mee eens met deze prof, na een tijdje zal niemand meer data-science kunnen vermijden. Want het is handiger en is totaal niet tijdrovend. Ook zijn bedrijven die gebruik maken deze techniek veel sneller beslissingen nemen dan andere marktspelers en zorgt dus voor extra klanten. Maar een valkuil is wel dat er een andere speler op de markt het beter doet dan je omdat jouw techniek te moeilijk is.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *