Rapporten ter illustratie van mijn expertise

Media begrijpen en gebruiken

De eerste pijler die ik zal bespreken is de uiterst linkse, het adviesrapport hoort bij reflectie & creativiteit. Hierin is het belangrijk om aan de bekendheid van het bedrijf te werken, de tools die we zagen binnen de Google DMA certificaten komen van pas om een goede kennis van zaken te hebben. Veel van deze tools hebben we geleerd binnen de module ‘Media begrijpen en gebruiken’. Omdat we dit moeten toepassen op ten eerste ons eigen bedrijf en ten tweede dat van een extern bedrijf, is het enorm belangrijk dat we ons goed informeren over beide ondernemingen (uitvoerende taken + hun beleid) . Het interne bedrijf is Switch Visuals en het externe is The Job Store (gelegen te Kortrijk). De kennis die we bij beide bedrijven kunnen gebruiken is bijvoorbeeld opstarten van dit soort campagnes, gebruiken van zoekwoorden, creatief zijn tijdens je projecten, … Alles heeft duidelijk maar een enkel doel en dat is opvallen tussen al de rest.

Link naar adviesrapport.

ICT-SKILLS

Binnen de pijler ‘Technologie & ICT-skills’ kan je zeker het deeltje rond ICT afvinken, Google ads opstellen is zeker niet gemakkelijk en vraagt veel oefening. Adviesrapport kan hier zeker dus in plaatsen. Ook kan deze pijler gelinkt worden aan het digitaliseringsrapport.

De ‘belangrijkste’ pijler!

Binnen pijler 3 staat het transitierapport. In dit rapport bespreken we de missie, visie en de toekomst. Deze pijler kan je ook wel benoemen als de belangrijkste binnen de 5 pijlers. Door het transitierapport zorg je ervoor dat je goed kan scoren voor deze pijler, bepaalde processen komen hier in aanmerking voor optimalisatie en verbeteringen. De transitie kan ervoor zorgen dat het bedrijf stabiel blijft, zowel op economisch vlak als interne werking.

Ook voor een extern bedrijf hebben we een transitierapport gemaakt namelijk Revive! Bekijk hier hun website. Door hun werking kan je ze plaatsen binnen maatschappij en cultuur waar ze dus effectief wel oog voor hebben.

Ik noem deze pijler ook wel de belangrijkste pijler van de richting Netwerkeconomie. Binnen economie en entrepreneurship.

 

Pijler 4

Pijler 4 is vooral gericht op het beleid en leiderschap binnen de bedrijven. Hier gaan we zoals eerder verteld processen binnen bedrijven gaan analyseren en daarna ook proberen te optimaliseren. Hieruit kunnen voor ons zelf ook uit leren en dit gaan implementeren in ons beleid.

 

Pijler 5

Binnen de pijler maatschappij en cultuur of pijler 5 gaan we met het transitierapport het gedrag van de maatschappij op het internet gaan analyseren en generen. Pas al deze kennis geïnspecteerd is gaan we verder aan het werk met Google DMA. Een voorbeeld van een module binnen deze pijler is organisatie, proces en tools.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *