Transitierapport

In het transitierapport of ook wel het groeirapport genoemd gaat het vooral over de basics van een onderneming die worden opgelijst. Al deze informatie kan je vaak vinden op de website van het bedrijf zelf. In dit rapport zit de visie en de missie, maar andere interessante onderwerpen vallen hier ook onder zoals een Bmc of bedrijfsvideo. Alles van voorstelling mag je dus binnen dit transitierapport plaatsen.

Een onderdeel dat je zeker niet mag vergeten is het netwerken in naam van het bedrijf. Ook moet je voor jezelf opstellen welk netwerk je uitgebouwd wil hebben tegen x-aantal maanden/jaren. Efficiënte manieren bestuderen kunnen helpen bij dat uitbreiden, na dit alles moet je het ook nog kunnen toepassen op je bedrijf.

Revive 

Ook voor een extern bedrijf hebben we een transitierapport gemaakt namelijk Revive! Bekijk hier hun website. Door hun werking kan je ze plaatsen binnen maatschappij en cultuur waar ze dus effectief wel oog voor hebben.

Revive is een bouwbedrijf dat oude kraakpanden kan omtoveren tot nieuwe gemoderniseerde leefruimtes. het is zo dat er een kleine toepassing van Commons is binnen het bedrijf. Een voorbeeld is dat Revive een pand omtovert tot een appartementsgebouw en in dit gebouw worden enkele ongeschreven regeltjes voorgelegd. Het is zo dat niemand werkmaterialen mag laten rondslingeren in de gangen of garages, ter compensatie van dit maken ze gebruik van een gemeenschappelijke ruimte waar al deze materialen gestockeerd staan. Die werden aangekocht door Revive zelf en mogen worden gebruikt door iedereen van het gebouw. 

Revive verwachtte van ons om enkele jonge kapitaalarme mensen aan te spreken en droomappartement te bespreken voor hen. Willen ze technologische snufjes, gedeelde tuin, terras, … Al dit moesten we te weten komen en besloten we met de groep om een enquête rond te sturen. 

Het belangrijkste voor Rivive zelf was dat ze een betere connectie hebben met hun klanten, dat ze weten wat ze willen. Vaak durven deze mensen niet duidelijk verwoorden wat ze willen omdat het hen anders te veel zou kosten. 

Ik ben blij dat we samen met Revive toch een oplossing hebben kunnen aanbieden. Zeker omdat het een niche is waar we niet vaak projectwerk rond doen

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *